Miért (nem) olyan hülyék a mai fiatalok?

Ezek a mai

Ezek a mai

A 10 legnagyobb szívás, ha 20-25 közötti fiatal vagy Magyarországon

2016. szeptember 21. - Lánchídlány

Mármint azon kívül, hogy 20-25 közötti fiatal vagy,  és igazából még fingod nincs róla, hogy mit akarsz kezdeni az életeddel.

1. Tanulsz? Miért nem keresel már pénzt? Miből fogod kifizetni a diákhitelt? Minek tanulsz bölcsésznek, a Mekiben akarsz dolgozni? Komolyan otthon laksz még mindig?

2. Dolgozol? És mi lesz az egyetemmel? A diploma mindenképpen kell, ha nem azért, mert kérni fogják, hát akkor azért, mert ezzel mutatod meg a jövendő munkaadóidnak, hogy van benned kitartás!

3. Ha tanulsz és dolgozol egyszerre, akkor már valószínűleg az összes barátod utál, a párkapcsolatod abból áll, hogy együtt alszotok (ha erre van egyáltalán lehetőség), és már most a kiégés jeleit produkálod. 

4. Tök jó, hogy anyuka kimossa helyetted a ruhákat, nem kell számlákat fizetni és van otthon kaja, de azért már épp eléggé utálod az emberiséget és vágysz a függetlenségre ahhoz, hogy egyedül akarj lakni.

5. Budapesten tanulni elég jó, itt van ugye minden, ami egy fiatalnak kell. Végülis egy 25 m2-es, rákoskeresztúri lukból is fasza, nem? És azért csak nettó 80+rezsit kell kicsengetni havonta!!

6. Ha nem informatikus vagy, vagy nincs 20 éves korodra 10 év tapasztalatod, a legmerészebb fizetési igény, amit be mersz mondani egy interjún, az 100 és 150 000 Ft között mozog. 

7. Ha nagyobbat mondasz, kiröhögnek, nemcsak az interjún, de az egész országban.

8. Amennyiben nem akarod egyedül tengetni napjaidat, és talán még szexelni is akarsz, a következő lehetőségeid vannak az ismerkedésre: Tinder, munkahely (azt mindenhol szeretik), egyetemi gyakorlat, esetleg ha 16 éves lányokat vagy 40 éves pasikat akarsz összeszedni, a Mori 2.

9. Sikerült találnod valakit, akivel nemcsak szexelni de beszélgetni is tudsz, és ezt ő sem utálja? Gyorsan alapítsatok családot, csináljatok sok gyereket, mert öregszik el a társadalom, és Kövér László meg Ákos is szomorú lesz!! Mi az, hogy nem akartok gyereket?! Az még oké lenne, hogy nincs pénzetek (bár arra is ott a CSOK, khm...), de ez miféle kifogás? Nem akarjátok beteljesíteni a legnemesebb feladatot? Hát egy szemernyi kötelességtudat sem szorult ezekbe a mai fiatalokba!

10. Nem tudsz eleget aludni.

A bejegyzés trackback címe:

https://ezekamai.blog.hu/api/trackback/id/tr7711730531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sírjatok 2016.09.22. 01:02:36

Hát ja, ma talán a legnehezebb. Ehhez képest 20-25 közt lenni pl. a világháborúban, vagy az ötvenes években, netán a középkorban egy pestisjárvány idején csupa kéjhömpöly lehetett.

2016.09.22. 02:03:02

@sírjatok: a múltban azért volt könnyebb elviselni az adott korszakkal járó szívást, mert az emberek nem szembesültek azzal, hogy mások máshogy élnek és ők is élhetnének úgy, ha... Nem volt rálátásuk a világra, nem volt perspektíva, volt egy adott rendszer (feudaluzmus, kommunizmus stb.), a tudománynak, technológiáknak egy adott fejlettségi foka és annál jobbat senki sem ismert. Senkinek nem jutott védőoltás, antibiotikum, mert akkor még nem létezett, ezért ha 4 testvéred meghalt kisgyerekként, akkor se voltál különösebben szerencsétlen, mert mindenki kb ugyanígy járt a saját családjában. Azonos élmények, azonos életutak, egy faluban laktak egész életükben, isnertek 150 embert, a fonóban összejöttek egy falubeli lánnyal, elvették, lett 8 gyerekük, abból 3 megérte a felnőttkort. Ma rengeteg lehetőség kecsegtet, sok az információ, döntési helyzet, aminek tétje van. Pályaválasztás, párválasztás, lakásvásárlás, autó, telefon, utazás. Ezek nélkül vesztes vagy, nem teljes az életed. A mai fiatal mindent akar egyszerre, de semmit se igazán, nincs kitartás, nincs hosszútávú tervezés. És nem tudnak belenyugodni abba, hogy nem lehet minden az övék, amit a reklámokban, életmód-magazinokban, a médiában, a saját környezetükben látnak.

2016.09.22. 02:11:07

@poszt
"8. Amennyiben nem akarod egyedül tengetni napjaidat... ...ha 16 éves lányokat vagy 40 éves pasikat akarsz összeszedni, a Mori 2."

Szerintem a legjobb, amit egy 20-25 éves srác tehet, hogy 16-17 éves lányokat dug. Nem vicc. A saját korosztályában az egyetemidta vagy dolgozó lányok úgyse nézik semmibe, mert nincs vagyona, pozíciója, státusza. A lányok mindig idősebb férfiakkal futnak. Gimis lányok egyetemista srácokkal, egyetemista lányok jól kereső diplomás faszikkal. Egy egyetemista lánynak a legjobb egy 35-40 körüli megállapodott, nagyvonalú pasas, aki segítheti a karrierjét. Ez ellen kár tiltakozni, ez van. És ez így van jól.

Kivételes esetben lehet egy fiatal fiúnak idősebb, jó anyagiak közt élő nője, de ez ritka. A nőket általában a pozíció, státusz, vagyon vonzza.

Szornyeteglajos 2016.09.22. 06:53:54

Mori2-morrison's 2.
Hat teny, h volt amikor konmyebb volt, es volt amikor nem 20 on evesnek lenni.
20 eve pl. A seregben letett jogsival vettel ket Ifát, csinaltal egy bt-t, te voltal a fuvarozo, le se alltak a kocsik, annyi munka volt. Nyitottal egy garazsban kisboltot, megeltel belole szemben a gyari , v. Irodai 8 oraval, ahol penteken 2-kor mar erdemi munka nem folyt.
Viszont nem volt internet, korulmenyes volt a kulfoldi mznkavallalas, stb. Most sokkal konnyebb nyelvet tanulni, tart karokkal varnak nyugaton apolokat, mernokoket egyarant, valtoztak a lehetosegek, ehhez kell alkalmazkodni. Aki kint eltoltott 5-6 ev utan nem tudja mrgalapozni az itthoni jovojet a megszerzett tudassal, v. Legalabb egy kis lakassal, az idehaza se boldogult volna.
Bolcsesz diploma onmagaban szivas volt regen is, es ma is.

Visceroid 2016.09.22. 06:59:48

"A 10 legnagyobb szívás, ha 20-25 közötti fiatal vagy Magyarországon"

Orbánisztánban élünk. Magyarnak lenni mindig szívás volt (nem csak fiatalnak), de most különösképpen. Nem irigylem a mai 20-25 éveseket.

FikkFakk 2016.09.22. 07:15:11

Abba kene fejezni a picsogast.

midnight coder 2016.09.22. 07:18:49

@Visceroid: Ma 1000x több lehetőséged van mint Pl. a Kádár-rendszerben a 80-as években, de az utána következő pár évtizedben is, amikor a cégek megszűntek és szinte lehetetlen volt munkát találni.

midnight coder 2016.09.22. 07:21:23

@Szornyeteglajos: Kár, hogy a garázsban berendezett kisboltok úgy 4-5 év alatt általában csődbe mentek, az IFA-s fuvarozó cégek nagy részével egyetemben.

jandera 2016.09.22. 07:32:45

25 évesen:

1. Tanultam, levelezőn, albérletben, 2 gyerekkel.
2. Diplomám nincs, a feleségemnek van 2 is, levelezőn, albérletben, munka mellett, 2 gyerekkel.
3. Együtt aludtunk a párommal, azért vannak a gyerekek. Barátokra is jutott idő.
4. Anyuka néha segített, pl. oviból hazahozni a gyereket, de a főzést, mosást megoldottuk mi.
5. Nem Budapesten, vidéki megyeszékhelyen, sokkal olcsóbb albérletben, később 44m2 lakásben, ami a mostani, helyi hasonló lakásoknál a fizetésünkhöz képest cca. dupla annyiba került.
6. Nem vagyok informatikus (mára részben igen ), de megéltünk.
7. Nem röhögtek ki, mert nem váltogattam a munkahelyemet, szépen, lassan emelkedett a bérem és a beosztásom, a teljesítményem és a tudásom növekedésével.
8. A feleségemmel egy társaságban találkoztunk, szerelem volt első látásra, 37 éve tart.
9. 2 gyerekünk lett, fel tudtuk őket nevelni, ( nem volt pizzarendelés, internet, telefon, mobil, antennaszolgáltatás, horvátországi nyaralás, kocsi,minden héten hányásig buli, stb.) anyagi biztonságban.
Ja, nem volt Orbán sem...
10. Aludni tényleg nem tudtunk eleget

Ne sírjatok már a qrva életbe!

2016.09.22. 07:35:20

@karandash: Ige... ma viszont az internet segítségével a fiatal tudhatja, hogy mondjuk kb. 800 millió ember gazdagabb és jobban él, mint ő, 6 milliárd meg sokkal rosszabbul, meg lassan éhendöglik, vagy reggelente arra ébred, hogy lőnek rá, de ő természetesen nem boldog a saját életével, mert ő a 800 millióba akar tartozni, mert azt mondja neki a Facebook/Twitter/média/akármi, hogy az a "standard way of living".

jandera 2016.09.22. 07:38:57

Ja, még valami! Ha 20-25 közötti fiatal vagy, valószínüleg a mi korosztályunk nevelt.
Elkövettünk ellened egy szörnyű hibát: Mindent, amit csak lehetett megkaptál, elkényeztettünk, tenned nem kellett semmit. Most, hogy kellene, el vagy keseredve, hogy nem száll a sült galamb a szádba.
Ember vagy, embereld meg magad!
A mi hibáinkért pedig a korosztályom nevében bocsánatot kérek!!!

val 2016.09.22. 07:43:07

"mert öregszik el a társadalom, és Kövér László meg Ákos is szomorú lesz!! "

Csak tudnám, hogy miért kell mindenbe belekeverni a politikát. A témánál maradva: tapasztalat, hogy a 35 éves szingli a körmét rágja, hogy "jaj", "gyerek nincs", "az óra ketyeg" és "mi lesz vele".

11. Gondolkozni és kéne.

2016.09.22. 07:43:07

@jandera: Ááááá... manapság már nem lehet mindent megkapni, mert ha mindent megkapsza, akkor is van feljebb :-)

Fogyasztói társadalom ugyebár.

Trisi · www.alphawing.hu 2016.09.22. 07:50:45

Ha most vagy 20 éves, egy dolgot ne tégy: ne hidd hogy különleges vagy!

Annó 20 éve nem volt sok pénzem, főiskolára jártam, mellette dolgoztam. Volt időm a barátokra, volt időm csajozni és nem váltogattam folyton a csajokat. Nem jártam rendszeresen drága szórakozóhelyekre, ez igaz...mert nem volt rá keretem, de sportoltam, ejtőernyőztem, utaztam, motoroztam. Élveztem az életem és nem kifogásokat kerestem hogy miért vagyok szerencsétlen mert én vagyok az aktuális Y generáció és én különleges vagyok.

A diploma nem szükséges a munkahelyek döntő részéhez. Egyedüli oka hogy kérik, az hogy így kevesebben jelentkeznek, ez egy szűrő. Még nem volt diplomám, mégis volt munkahelyem, mert nem a diplomát kérték, hanem azt nézték hasznos vagyok-e a cégnek vagy sem.
Mi volt más? Nem nyalták ki a fenekem, nem gondolták hogy értek MINDEN IT kütyühöz azért mert egy okostelefont tudok kezelni, nem gondolták hogy zseni vagyok amiért az IWIW-en be tudok jelölni valakit ismerősnek és közzé tudok tenni pár sort. Ahogy nem fényképeztem magam a telefonnal, mert arra a fényképezőgép alkalmasabb eszköz.

Ha őszinte kell legyek, minden kedves 20 évesnek azt üzenném : Kussolj és csináld a dolgod! Majd eltelik pár év és hálát adnál azért a helyzetért amiben most 20 évesen vagy. Nem vagytok különlegesek, sem kevesebbek mint bárki más. Szóval tegyétek a dolgotokat és 20 évesen dugjatok 18 éves csajokkal / pasikkal, mert nem sokáig tehetitek! :)

jandera 2016.09.22. 08:02:39

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:
A fogyasztói társadalmat is az én korosztályom harcolta/alakította/rendszerváltotta ki.
De ezért már elnézést kértem!

The reaper 2016.09.22. 08:05:54

@jandera: 37 éve vagy együtt a feleségeddel, ha kb. 18 évesen jöttetek össze, akkor is 55 éves vagy (plusz mínusz pár év). Remélem az leesett, hogy a cikk nem arról szól, hogy 30 éve milyen volt 20-25 évesnek lenni.

Fodor Balázs 2016.09.22. 08:28:09

@jandera: "Ne sírjatok már a qrva életbe!"

Mert csak neked vannak/voltak problémáid, ugye?

"Mindent, amit csak lehetett megkaptál, elkényeztettünk, tenned nem kellett semmit."

Mindössze csak a bolygót kell majd rendberakni.

Fodor Balázs 2016.09.22. 08:36:17

@jandera: "A fogyasztói társadalmat is az én korosztályom harcolta/alakította/rendszerváltotta ki.
De ezért már elnézést kértem!"

Ne áltasd magad. Ez szükségszerű. MInden korosztálynak megvannak a problémái. A mostaniaknak is van, csak más jellegűek. De attól még ugyanúgy fájhat nekik. Pl. hogy mindenre, de mindenre van már legyártott megoldás. Az egyéni teljesítmények bizonyos területeken már egyre inkább hátrébb szorulnak, mert már csak cégek és csapatok tudják piacképesen megoldani. Rengetegszer az az érzésed, hogy neked már nincs helyed, csak fogyasztanod kell, mert mindent feltaláltak, felfedeztek, mindenhol van már valaki. Másrészt meg, más aspektusból a lehetőség sok, de a sok lehetőség sem egyformán gyümölcsöző, viszont nem látni egyértelműen, hogy melyikből mi lesz. Az élet egy nagy lutrivá vált és bizonytalanná. Azt a kort éljük, ahol ha feltöltesz egy vicces videót a YT-ra és épp mém lesz belőle, akkor gazdag leszel, de senki nem tudja megmondani, hogy miért pont az és miért most. Amikor egy csúnya arcú macskával (grumpy cat) többet lehet keresni egy hónap alatt, mint tisztes orvosi/mérnöki/tanári/stb. munkával egy fél élet alatt.

Majd aztán nem lesz se nyugdíj, se eü.

metal · http://electric.blog.hu 2016.09.22. 08:57:45

Azért had ne sajnáljam már azokat, akiknek ezek a legnagyobb problémájuk az életben!

na4 2016.09.22. 09:14:34

A tipikus magyar hozzáállás: rinyálás vég nélkül, semmi sem jó. Aki ennyi lehetőség közül nem tud választani, az tényleg egy nagy lúzer. Kinyílt a világ, a lehetőségek. Jobbnál jobb témák, ötletek az utcán hevernek, csak le kell hajolni értük. Szörnyű mentalitás.

odamondó 2016.09.22. 09:44:54

@na4: kinyílt a világ? Mindenhonnan az jön, hogy a világ bezáródik...

@Fodor Balázs: kommentjét ajánlom figyelmedbe...

jandera 2016.09.22. 09:53:49

@Fodor Balázs:
"Mert csak neked vannak/voltak problémáid, ugye?"
Milyen problémáim? Feladataim voltak, megtettem. Hibáztam is, de nem rinyáltam.

"Mindössze csak a bolygót kell majd rendberakni."
Hát akkor rakjátok rendbe! Ez meg a ti feladatotok. És ti se rinyáljatok, tegyétek a dolgotokat!

"mindenre van már legyártott megoldás"
Lehet, de ha nem tetszik keresni kell jobbat. Mindennél van jobb!
A grumpy cat -et és társait meg köszönjétek a sok agyatlannak.

Ja, és olvasd el na4 hozzászólását.

solo 2016.09.22. 09:56:26

Fentebb írta valaki a 800 millió gazdagot,meg a 6 milliárd szerencsétlent. Ebben rejlik az igazság! Legnagyobb probléma (nem csak a fiatalokkal,hanem az emberek 98%ával), hogy mindenki azt hiszi,hogy mivel ez megadatik a keveseknek, akkor automatán megadatik neki is. Mindenki királyként akar élni, közben meg csak egy jobbágy és ezt nem akarja elfogadni. A kevesekből is kevesen vannak azok,akiknek automatán adatik me ajólét. A többi útját senki nem tudja,hogy mekkora kűzdelmek vagy egyéb problémák árán,lekűzdésével jut odáig,ahol már a tehetősek táborát gyarapítja. Esetleg a szerencse is bejátszhat,mint itt a youtube példáknál. De lássuk be,a szerencse se ,,jár" mindenkinek! Szóval, talán azzal kéne kezdje a mai 20-25 éves,hogy belátja,semmi nincs ingyen az életben! Aztán feltenni magának a kérdést,hog ymit akar az élettől, hová akar eljutni, azért mit kell tenni?? Ha ezek megvannak akkor azt is érdemes látni,hogy reálisak e a vágyai? Ha azok és megvan,hogy esetlegesen mi kell hozzá,hogy oda eljosson,ahová szeretne,akkor pedig neki kell állni és csinálni. Bevállalni,hogy a cél érdekében áldozatokat kell hozni. (nem alvás, nincs buli,nincs lóvé) Ez a mi időnkben sem volt másként, mindig voltak tehetősebbek,meg voltak a csóringerek. Én is végigjártam ezt az utat, ráadásul így visszanézve pont a szarabbik ágán evickéltem, mégis, ha más nem, az elégedettséggel tölt el, amivé lettem. Persze nem királlyá, de nem is ez volt a cél. Sokszor eszébe jut az embernek,hogy miért pont neki ilyen kűzdelmes,de el kell fogadni, nekem azt dobta a gép, vagy így, vagy nincs más út a célokhoz.

jandera 2016.09.22. 09:56:42

@The reaper: Persze, hogy nem arról szól. Nyavajgásról szól!
"Ha férfi vagy , légy férfi!
A fű kinő utánad"
József Attila

Utólagos elnézést a hölgyektől...

odamondó 2016.09.22. 10:01:01

@jandera: dumálsz aki a kommunizmusban nőtt fel. Neked csak 1 utad volt. Választásod sem volt másra. Költeni akarhattál volna úgysem volt mire... Régen a nők házasodni akartak családot meg gyereket. Ez is fix út volt. Igazából neked milyen döntést kellett meghoznod?

Erre próbál neked itt sok ember rámutatni.

Fodor Balázs 2016.09.22. 10:34:43

@jandera: "Milyen problémáim? Feladataim voltak, megtettem. Hibáztam is, de nem rinyáltam."

Pont ez a nehéz, hogy ma már a feldataidat is választhatod és sokkal könnyebb hibázni, a világ a hibákért meg kegyetlenül büntet. Te ugyan nem rinyálsz, viszont leszólod a másikat. A kettő egy tőről fakad.

"Hát akkor rakjátok rendbe! Ez meg a ti feladatotok."

Na és hogyan? Mert most, hogy kiharácsoltad magad (mert neked ez volt a feladatod és nem is rinyáltál miatta), más is vállalja a feladatát rinyálás nélkül: a rendrakást utánad.

"Lehet, de ha nem tetszik keresni kell jobbat. Mindennél van jobb!"

Nem érted. Egyre nehezebb neked, személy szerint mást csinálnod, mert nem egyénekkel, hanem iparágakkal, cégekkel és gépekkel kell versenyezned.

"A grumpy cat -et és társait meg köszönjétek a sok agyatlannak."

Ez a köszönjétek fordulat kin és hogyan segít? Hogyan és mit tudsz tenni az agyatlanok ellen?

kerecsen2010 2016.09.22. 10:38:10

Ha a lányomat kérdeznétek, a 10. pont stimmel, a többivel nincs gond. Ja, informatikus.
De az alvás... az kevés, kevés, kevés. Megjegyzem nekem is. Pacsirta-világ rulez.

Void Bunkoid 2016.09.22. 10:56:54

"azon kívül, hogy 20-25 közötti fiatal vagy, és igazából még fingod nincs róla, hogy mit akarsz kezdeni az életeddel"

Ez itt a legnagyobb probléma. 20-25 évesen már de facto FELNŐTT az ember, és úgy illene már legalább valami halvány, gyenge káposztaszagú fingnak lennie, hogy mit akar kezdeni az életével Vagy legalábbis, hogy mi érdekli annyira, hogy hajlandó rá annyi időt-energiát fordítani (mert felnőttként már képes ilyenre, nem csak pillanatnyi impressziók fogják meg és röppennek tova három nap után), hogy jó legyen benne annyira, hogy ezért meg is fizessék.

Azt már észrevettem, hogy rengeteg nem kifejezetten tanult vagy képzett fiatal (tehát csak érettségivel, vagy még azzal sem rendelkező, és igen, lehet fikázni, de rengeteg roma fiatal is így vélekedik) ilyen-olyan módon a szórakoztatóiparban valamiféle előadóként akar karriert csinálni. Sajnos ebben az országban csak tízmillióan élünk, és már így is telített a piac, nincs szükség több százezer bohócra.

Persze lehet bohócnak is menni, de ott is a legjobbnak kell lenni. És mivel sokan vannak jelentkezők, nagy a verseny. Sokkal nagyobb, mint más szakmákban.

fifibá55 2016.09.22. 11:49:19

+11.: Komolyan elhitted, hogy mindent megérdemelsz és neked minden jár, és a pofáraesés fájdalmas.

sírjatok 2016.09.22. 11:55:39

@karandash: "a múltban azért volt könnyebb elviselni az adott korszakkal járó szívást, mert az emberek nem szembesültek azzal, hogy mások máshogy élnek és ők is élhetnének úgy, ha... "

Ja persze, a középkorban a paraszt nem látta ám az uraságokat meg a királyokat, hagyjuk már. Szánalmas picsogás az egész poszt. Igen, másnak is szar volt, akik pl. világháborúkban meghaltak, azoknak nagyobb problémáik voltak.

Hetven éve béke van, a világ legerősebb gazdasági és katonai szövetségében vagyunk, internet, telefon, orvosi ellátás, életszínvonal, átjárható társadalom olyan, mint a történelemben még soha. Nehogy már elhiggyük, hogy MOST milyen nehéz. Menjen mindenki a picsába, aki így gondolja.

jandera 2016.09.22. 11:56:02

@Fodor Balázs:
"Pont ez a nehéz, hogy ma már a feldataidat is választhatod és sokkal könnyebb hibázni, a világ a hibákért meg kegyetlenül büntet. Te ugyan nem rinyálsz, viszont leszólod a másikat. A kettő egy tőről fakad."
Akkor is választhattam. Miért lenne könnyebb most hibázni? Nem szólok le senkit, mi tettünk olyanná benneteket, amilyenek vagytok, mi vagyunk a hibásak!

"Na és hogyan? Mert most, hogy kiharácsoltad magad (mert neked ez volt a feladatod és nem is rinyáltál miatta), más is vállalja a feladatát rinyálás nélkül: a rendrakást utánad."
Semmit nem harácsoltam, akkor az törvénytelen volt , ma már kormány/"népszokás".
Utánam nem kell rendet rakni, esetleg a fejekben.

"Nem érted. Egyre nehezebb neked, személy szerint mást csinálnod, mert nem egyénekkel, hanem iparágakkal, cégekkel és gépekkel kell versenyezned."
Sajnos részben én tervezem azokat a gépeket...
Viszont nekem a pl. a párttitkár fiával kellett "versenyeznem", nem véletlenül tanultam levelezőn.

"Ez a köszönjétek fordulat kin és hogyan segít? Hogyan és mit tudsz tenni az agyatlanok ellen?"
PL. írok ide, még most is tanulok (hogy jobban átlássam a helyzetet), próbálom a -már felnőtt - gyerekeimet az értékek felé irányítani a bóvli és a giccsek helyett, stb...
Ezek közül. és még sok sok más közül válogathatsz, bár azt írtad, a túl sok lehetőség megijeszt.

laci_52 2016.09.22. 12:05:06

@Void Bunkoid: Igazad van! Aki állandóan - reális, de nem minden esetben könnyen megvalósítható - új és még újabb célokat tűz ki magának és azokat nagyrészt el is éri, az fogja valamire vinni az életben.

Nem értem a cikkből áradó pesszimizmust. A 20-25 éves fiatalok előtt áll még a világ, sokféle lehetőség közül válogathatnak aszerint, ki mit szeretne elérni az életében.

Nem panaszkodni kell, hanem céltudatosan tevékenykedni és rengeteget dolgozni.

Egyetértek több hozzászóló véleményével, mely szerint a fiataloknak régebben sem volt könnyebb.

Fodor Balázs 2016.09.22. 12:26:56

@jandera: "Akkor is választhattam. Miért lenne könnyebb most hibázni?"

Választhattál, de könnyebb volt tervezhetően megtalálni a számításodat. A mai fiatalok átlagos fizikai jóléte magasabb, mint bármikor a történelemben, viszont a lelki jólét az, ami most alacsony. Az ember nem az abszolútban boldog, hanem a relatívban. Értsd úgy, hogy ha te vagy a legszegényebb de a gazdagok sem sokkal több minden fölött rendelkeznek, mint te, akkor boldogabb vagy. De ha a verseny nagy, a gazdagok hozzád képest felfoghatatlan erőforrások fölött rendelkeznek, akkor boldogtalanabb leszel a második esetben az elsőhöz képest, még akkor is, ha abszolút mértékben gazdagabb vagy, mint az első esetben. A világ egyre bonyolultabb és ez a bonyolultság frusztráló. Folyamatosan készenlétben kell lenned, mert kiélezett a verseny a sok lehetőség miatt. Ennyi.

"Nem szólok le senkit, mi tettünk olyanná benneteket, amilyenek vagytok, mi vagyunk a hibásak"

Szerintem ez a gondolat így nem sokat ér. A mai emberek is ugyanazt tették volna, ha akkor élnek. Pont azért nehéz a feladat a jövőbelieknek (akik egy része lehet, már most is él), mert a régi minták egyre kevésbé működnek kb. minden szinten. Más feladat nekigyűrkőzni és kivájni egy dombot és más annak a bonyolult, előre nem látott hatásait később kezelni. Sokkal több felelősség nyugszik majd az utánunk jövők vállán úgy, hogy közben egyre tovább tartjuk gyerekként őket.

"Semmit nem harácsoltam"

Dehogynem. Most is harácsol mindenki. Ami most ki van szívva a földből, az úgy fogy, hogy nem jön a helyére másik. Amit most tönkreteszünk 10 év alatt, annak 100 év kell, hogy helyreálljon. Aki ma autóba ül, az de facto harácsol. Én is. De nem tudunk mit csinálni, mert a verseny tovább megy nélkülünk is, hiába állunk ki a pálya mellé. Ezért, ezért nehéz a feladat ezt megszűntetni. Mert ilyen feladat soha az emberiség történetében nem volt még. Mert azokhoz az alapokhoz kellene lenyúlni, amelyek azóta vannak, amióta élőlény van a Földön. Most kellene kitalálni valamit, ami még nem volt, nem pedig csak többet és keményebben dolgozni azon, ami eddig volt. Az utóbbi már nem fog menni, mert nem segít.

komisz_kölök 2016.09.22. 13:20:34

@sírjatok: Amen teso! Megsporoltal nekem ket percet a valasszal :)

Plusz tudnam a temaban ajanlani a következö elöadassorozatot:
The Other Side of History: Daily Life in the Ancient World
www.thegreatcourses.com/courses/the-other-side-of-history-daily-life-in-the-ancient-world.html
Fent van torrenten is.

Cc 50 elöadas, es kb mindegyik utan halat adtam az egnek, hogy most elhetek.

desw 2016.09.22. 14:06:06

"Mármint azon kívül, hogy 20-25 közötti fiatal vagy, és igazából még fingod nincs róla, hogy mit akarsz kezdeni az életeddel."

Kár, hogy ezzel párhuzamosan a szavazati jogot azért követelitek magatoknak!

@odamondó:

"dumálsz aki a kommunizmusban nőtt fel. Neked csak 1 utad volt. Választásod sem volt másra. Költeni akarhattál volna úgysem volt mire... Régen a nők házasodni akartak családot meg gyereket. Ez is fix út volt. Igazából neked milyen döntést kellett meghoznod?"

Tehát az a baj, hogy most van választási lehetőségetek?? Értem....

B+, és ti vagytok a jövő generációja! Tőletek jönne majd a nyugdíjam, mi?? Huuu, b+!

Fodor Balázs 2016.09.22. 14:29:53

@desw: "Tehát az a baj, hogy most van választási lehetőségetek?? Értem...."

Nem, nem érted. A választási lehetőségek sokasága csak az egyik komponens.

"B+, és ti vagytok a jövő generációja! Tőletek jönne majd a nyugdíjam, mi?? Huuu, b+!"

Ilyen megértést fogsz majd kapni nyugdíjasként tőlük, mint amit most te gyakorolsz velük szemben. Ez legalább igazságos lesz.

desw 2016.09.22. 15:15:04

@Fodor Balázs:

"Nem, nem érted. A választási lehetőségek sokasága csak az egyik komponens."

Hát én inkább megyek egy olyan étterembe, ahol több étel közül választhatok, mint egy olyanba, ahol csak egy olyan étel van, amit utálok. Ha az elsőben rosszat választok, akkor még mindig van lehetőségem legközelebb mást választani.

"Ilyen megértést fogsz majd kapni nyugdíjasként tőlük, mint amit most te gyakorolsz velük szemben. Ez legalább igazságos lesz. "

Semmilyen megértést nem várok ezektől és a jövőbeni generációktól, mert láthatóan a többségük teljesen életképtelen.

Fodor Balázs 2016.09.22. 16:08:13

@desw: "Hát én inkább megyek egy olyan étterembe, ahol több étel közül választhatok, mint egy olyanba, ahol csak egy olyan étel van, amit utálok. Ha az elsőben rosszat választok, akkor még mindig van lehetőségem legközelebb mást választani."

De itt ugye nem egy ételről, hanem egy életről van szó.

"Semmilyen megértést nem várok ezektől és a jövőbeni generációktól, mert láthatóan a többségük teljesen életképtelen."

Majd ők kialakítanak egy olyan világot maguknak, ahol az az életképtelenség is elég lesz, ami nekik van. A végén úgyis te leszel öreg és rájuk fogsz szorulni. Majd aztán velük is megtörténik, ami veled.

kártékony 2016.09.22. 16:23:11

És akkor még nem is említettük azt szenvedést, amit az okoz, hogy az Instagram-ra kitett új képedet nem lájkolja senki. Az a legdurvább.

desw 2016.09.22. 16:39:33

@Fodor Balázs:

"De itt ugye nem egy ételről, hanem egy életről van szó."

Hát ha nem érted a hasonlatot...

Napokban beszéltem 40-50 éves ismerősökkel, hogy mennyivel több lehetősége van a mai fiataloknak. Szinte bármit tanulhatsz és elintézhetsz neten keresztül, sokkal könnyebb és sokkal olcsóbb utazni, ... Erre ti meg itt picsogtok!

"Majd ők kialakítanak egy olyan világot maguknak, ahol az az életképtelenség is elég lesz, ami nekik van. "

Sok sikert hozzá!

"A végén úgyis te leszel öreg és rájuk fogsz szorulni. Majd aztán velük is megtörténik, ami veled. "

Tévedsz! Csak Európában és Ámerikában vannak így elkényeztetve a fiatalok. A világ többi részén alapvetően jól működik az igazi társadalmi szolidaritás.

acsa77 2016.09.22. 18:29:56

Hát a fenti tíz pont tényleg nem valami új. Ezek vagy hasonló problémák 20-40-60 évvel ezelőtt is voltak. És a legfontosabb, a családalapítás elhatározás és szociális készség kérdése, amin nem kell sokat rugózni.

Másik oldalról bár fejlődik az egészségügy és az oktatás is, mind a kettő elérhetősége állatira csúszik le, és nem csak itt. És az oktatásnak brutális profitszorzója is van. És a szülők is felelősek ebben. Ha legalább ők nyomnák a gyerekeket, akkor hiába szántaná be a politika gyűlöletből az összes egyetemet, akkor is elérnék a modern képzettséget. De inkább azt látom, hogy ha kritizálni meri a tanár a drága diákot, akkor már támadják a tanárokat, és utána egyetemen se megy a négy alapművelet. Az elit iskolák meg csak rontanak a helyzeten, mert kivételezettekre korlátozódik a magas képzettség. Kizárólagos megoldás, ha az általános oktatás szinte egyszerre javul mindenhol. Ezt jól bemutatták már több országban. Ezután már automatikusan széles tömegek lesznek hasznos munkaerő és tolakodni fognak a cégek értük. Lesz miből családot finanszírozni.

odamondó 2016.09.22. 23:36:26

@desw: "Szinte bármit tanulhatsz és elintézhetsz neten keresztül, sokkal könnyebb és sokkal olcsóbb utazni, ... Erre ti meg itt picsogtok!"

Hú bazdmeg jól leírtad mire is van szüksége az embernek!! Gratulálok. Embereknek kommunizmusban simán összejött a családi ház, a 2 gyerek, autó (igaz csak trabi) de volt. Ja, ma meg lehet utazgatni meg netezni. Juj de irigykedsz. Lakás? Ja az nem lesz soha. Család? Max 1 gyerek... (ha egyáltalán talál az ember olyan nőt akit ez érdekel...) Autó? Ja, jó lesz a bicikli meg a BKV de tényleg legközelebb amikor a díjneten fizetek UPC számlát fogok rád gondolni, hogy bezzeg az új generációknak milyen kurva jó.

desw 2016.09.23. 06:06:24

@odamondó:

A kommunizmusban is csak a szorgalmasabb és ügyesebb embereknek jött össze a családi ház és az autó. Ez most is így van, csak sokkal több lehetőség is van.

Utazgatással egy csomó tapasztalatot, barátot, üzleti partnert, ötletet, ... lehet szerezni. Nem, nem kell hozzá sok pénz! Menj gyalog vagy biciklivel, dolgozz közben koszt és kvártélyért, ...
Aztán most pár klikkeléssel foglalhatsz repjegyet és szállást, megnézheted a Maps-en hogy hová mész, ... Erre 20 éve sem volt lehetőség

A netezgetéssel pedig bármit megtanulhatsz, ha nem csak arra használod, hogy a legújabb vagány cipődet vagy a székletedet feltöltsd a fészbúkra.

Van telefonod, ruhád, cipőd, számítógéped, ... ? Ezeket hogy választottad ki a milliónyi lehetőség közül? Csak megoldottad valahogy, ugye?

"Ja, jó lesz a bicikli meg a BKV de tényleg legközelebb amikor a díjneten fizetek UPC számlát fogok rád gondolni, hogy bezzeg az új generációknak milyen kurva jó. "

B+, 30 éve nem volt net! Akkor 6-8 ezer volt egy angol szakkönyv, most ingyen megvan a netről. Melyik volt a jobb? Most szaros pár ezresért megkaphatod a netet és mindent. Mennyit költesz menő ruhákra, cigire, piára, drogra és egyéb faszságra? De mit picsogsz, mondd le a netet és akkor nem kell UPC számlát fizetned. Nos?

odamondó 2016.09.23. 10:11:13

@desw: "A kommunizmusban is csak a szorgalmasabb és ügyesebb embereknek jött össze a családi ház és az autó."

Jól van. Egy probléma van, hogy én nem a 20-25 éves korosztály vagyok hanem éltem én is ám a kommenizmus utolsó évtizedében tehát megpróbálhatsz átkúrni csak nem fog sikerülni. Családi ház mindenkinek összejött az volt a kérdés milyen... Veled ellentétben én látom a 20-25 éves generáció problémáit és meg tudom érteni a kis "picsogásukat".

"Utazgatással egy csomó tapasztalatot, barátot, üzleti partnert, ötletet, ... lehet szerezni."
A kommentedjeidből én azt vonom le, hogy te még a büdös életben nem jártál külföldön.

"Akkor 6-8 ezer volt egy angol szakkönyv, most ingyen megvan a netről."
Ja az, hogy te a torrentezéssel elkövetett lopást ennyire alapnak veszed max rólad ad egy képet... Ma sincs ingyen egyetlen szakkönyv sem... mielőtt még beleokoskodsz igen van más lehetőség ingyen nyelvet tanulni, de pont ez az oka amiért ma 1 nyelvtudás már "alap" 2 nyelvtudást simán elvárnak egy munkahelyhez... szerinted ez a fejlődés? Úgy érzem a te fejedben még mindig a régi rendszer jutalmazása él miközben a mai lehetőségekre tekintesz.

Annyit még, hogy nem nekem kell lemondani a netet hanem neked, mert az eddigi kommentjeid alapján te egy súlyos netfüggő vagy.

desw 2016.09.23. 11:20:33

@odamondó:

"Családi ház mindenkinek összejött az volt a kérdés milyen..."

Ne bassz! Tényleg?? És a panelekben és a tanácsi lakásokban kik éltek?

"Veled ellentétben én látom a 20-25 éves generáció problémáit és meg tudom érteni a kis "picsogásukat"."

Ebben semmi meglepő nincs: hasonszörü a hasonszörüt...

"A kommentedjeidből én azt vonom le, hogy te még a büdös életben nem jártál külföldön."

:DDD max 3-6 hónapot töltök Magyarországon, a többit külföldön itt-ott.

"Ja az, hogy te a torrentezéssel elkövetett lopást ennyire alapnak veszed max rólad ad egy képet... Ma sincs ingyen egyetlen szakkönyv sem..."

Csak hogy ne hülyén halj meg:
mek.oszk.hu/index.phtml
librarius.hu/2015/01/20/tobb-mint-1200-ingyen-letoltheto-e-konyv/
borntolearn.mslearn.net/b/weblog/posts/microsoft-press-round-up-august-1-2016

És milliónyi LEGÁLIS és INGYENES tartalom a neten, oktató videók, nyelvi kurzusok, leírások, blogok, online egyetemi kurzusok, ... amit akarsz.

Aki ma Magyarországon azt mondja, hogy nem tud tanulni, az hazudik!

"mielőtt még beleokoskodsz igen van más lehetőség ingyen nyelvet tanulni, de pont ez az oka amiért ma 1 nyelvtudás már "alap" 2 nyelvtudást simán elvárnak egy munkahelyhez... szerinted ez a fejlődés?"

Édes faszom! Régebben azok boldogultak könnyebben, akik tudtak oroszul is. Most azok, akik beszélnek akármilyen nyelven még.

Ha csak magyarul tudsz, akkor beszélhetsz kb 15 millió emberrel. Ha tudsz angolul is, kapásból kb 3 milliárddal. Ha németül is, akkor még pár tízmillió. Ez a fejlődés? B+, ne fejlődj, de akkor ne akarj százezreket vagy milliókat keresni, érd be a havi 50 ezer közmunkával, mert régebben is azok kereshettek többet, akik tanultak.

"Úgy érzem a te fejedben még mindig a régi rendszer jutalmazása él miközben a mai lehetőségekre tekintesz."

Mi van??

"Annyit még, hogy nem nekem kell lemondani a netet hanem neked, mert az eddigi kommentjeid alapján te egy súlyos netfüggő vagy."

Ebből élek!

Zsuzsi25 2016.09.23. 18:00:55

@jandera: Hat azert gondolom vagytal arra, hogy mehess nyaralni, mehess a tengerparta, vagy, hogy pentek este rendelhessetek egy csaladi pizzat es mozizzatok a sajat 3 D.s tv.n a nappaliban. Es meg sorohatnam.
@desw: Europaban baromkra nincsenek elkenyeztetve a gyerekek. Plusz a tarsadalmi szolidaritassal atestunk a lo tuloldara. Lsd ciganyok/illegalis hataratlepok.

desw 2016.09.23. 19:05:16

@Zsuzsi25:

"Europaban baromkra nincsenek elkenyeztetve a gyerekek."

E nézeted újragondolására javasolnék neked egy kambodzsai, vietnámi, laoszi, ... utazást vagy jútúbozást. Szóval de, baromira el vannak kényeztetve a nyugati/európai gyerekek. És mivel minden a seggük alá van tolva, ezért egyre életképtelenebbek és nem motiváltak. Eredmény látható!

"Plusz a tarsadalmi szolidaritassal atestunk a lo tuloldara. Lsd ciganyok/illegalis hataratlepok. "

Ebben egyetértünk!

Zsuzsi25 2016.09.23. 19:36:48

@desw: ne kambozzsat vagy vietnamot hozd peldanak....jesszus. :)
En nagyon halas vagyok a szuleimnek azert, hogy egyegemre jarhattam, es bar dolgoztam a foiskolan, szuloi segitseg nelkul nem eltem volna meg a hostes munkak adta fizetesbol. Vietnamban ennyi eselyem sem lett volna. Vietnanban nemhogy nem tolnak semmi a gyerekek segge ala, hanem full nem torodnek veluk. Europaban sok gyerek nincs elkenyeztetve szerintem.
Plusz a lehetosegek is jobbak,viszont a kovetelmenyek is magasabbak mint voltak, ha azt elkenyeztetesnek veszed, hogy a szulo ahol tud segit a gyerekenek hogy tamulhasson nyelvet/foiskolara/kulfoldre menjen....akkor valoban el vannak kenyeztetve.

desw 2016.09.23. 20:20:53

@Zsuzsi25:

"ne kambozzsat vagy vietnamot hozd peldanak....jesszus. :) "

Miért ne? A világon a 7,5 milliárd emberből kb 6 milliárdnak sokkal nehezebb a sorsa, de mégis mindig az elkényeztetett nyugatiak és európaiak picsognak a "rossz" életük miatt. Ezeknek a picsogóknak ajánlanék pár hét Vietnámot, aztán gyanítom, hogy megbecsülnék azt a királyi jólétet, amiben élhetnek Európában.

"Vietnanban nemhogy nem tolnak semmi a gyerekek segge ala, hanem full nem torodnek veluk. "

Hát ha mutterodék napi 1-2 dollárért dolgoztak volna naponta 12-16 órát, akkor te sem mereszthetted volna a seggedet az egyetemen, sőt még az általános iskolában sem nagyon. Pontosan erről beszélek egyébként, ha esetleg nem esne le.

"ha azt elkenyeztetesnek veszed, hogy a szulo ahol tud segit a gyerekenek hogy tamulhasson nyelvet/foiskolara/kulfoldre menjen....akkor valoban el vannak kenyeztetve. "

Az elkényeztetés az, hogy Európában mindenhez (számítógép, internet, telefon, könyvek, oktatás, ...) fillérekért vagy ingyen hozzájuthat, ami pl Vietnámban vagy Kambodzsában elérhetetlen vagy elképesztően drága.

Amíg az elkényesztetett európai azért picsog és ír bloggot, mert jajj, 25m2-es albi rákoskeresztúron nem menő, meg függetlenséget akar, ... addig pl Vietnámban a gyerekek egy rajzlapnak és egy ceruzának is úgy örülnek, hogy az ember szíve megszakad!

odamondó 2016.09.24. 08:55:52

@desw: szerencse, hogy te a múlt vagy és nem a jövő.

Továbbá nem értem egy európai embernek miért kéne magát fosra dolgoznia mert Ázsiában rosszabbak a körülmények.

A következő generáció "életképtelenebb" így mivel ebből kell a munkaadóknak válogatni így a munkakörülmények hozzájuk fognak igazodni. Mi ezzel a problémád? Ja tudom te az őskommenizmusban nőttél fel ahol csak a megszakadást lehetett értékelni. Fogadd el, hogy a világ megváltozott a mai embernek van már jobb dolga is mint valami multinak robotolni naphosszat ész nélkül.

desw 2016.09.24. 10:32:05

@odamondó:

Minden egyes mondatoddal azt az állításomat igazolod, miszerint egyre életképtelenebbek az újabb generációk.

"Továbbá nem értem egy európai embernek miért kéne magát fosra dolgoznia mert Ázsiában rosszabbak a körülmények."

Hát akkor ne dolgozz! MOST megteheted, de az átkosban ugye KMK volt, ha tudod mi az.

"A következő generáció "életképtelenebb" így mivel ebből kell a munkaadóknak válogatni így a munkakörülmények hozzájuk fognak igazodni."

Tévedsz! A mostani fiatalok között is van egy életképes, szorgalmas és kreatív réteg. Ők jól fognak élni, de a lusták és buták meg csak segélyen/közmunkán fognak tengődni.

"Fogadd el, hogy a világ megváltozott a mai embernek van már jobb dolga is mint valami multinak robotolni naphosszat ész nélkül. "

Látod, Okoska! Ez a gond, hogy buták vagytok! Nem kell a multinál robotolnod, MOST vállalkozhatsz is. MOST akár a tengerparton a homokban fetrengve is megélhetsz. Ja, ehhez ész, ötletek és nagyon sok szorgalom is kell, ami nálatok igencsak hiányzik.

Szabadságot akartatok meg a szabad döntés jogát, erre most hogy megkaptátok, álltok mint a fasz, mert azt hittétek, hogy ezzel automatikusan jön a luxus élet is. Lófaszt! Nem tudtok mit kezdeni a milliónyi fantasztikus lehetőséggel, és önkritika és szorgalmas tanulás helyett másban keresitek a hibát.

Szornyeteglajos 2016.09.25. 10:10:29

@odamondó:
A cssladi haz akkoriban sem jott ossze siman, szuleim meg a rendszervaltas utan is fizettek a 20 eves vallalati kolcsont. Ami konnyebbseg volt, h. Amikor felvettek, biztos volt a munkahely. Senkinek nem kivanom azt a stresszt, amit ateltek, amikor 90- es evek elejen elkezdodtek naluk a leepitesek, privatizaltak a vallalatot...
Most talan az lehet a legnehezebb a fiataloknak, hogy minden bizonytalan. Nagyon nehez akar 5 evre is elore tervezni, annyira valtozik a vilag. Pl. 3-4 eve ki gondolta volna, h. Nemetorszag elkezd tartalekolni, polgarhaborus valsagra keszulodni?
A masik, h. Amig 20 eve egy raktaros bejelentettunkaviszonnyal el tudta tartani a csaladjat, ma ilyen egyszeru munkakkal csak nyomorogni lehet.

Fodor Balázs 2016.09.27. 08:13:36

@desw: "Nem tudtok mit kezdeni a milliónyi fantasztikus lehetőséggel, és önkritika és szorgalmas tanulás helyett másban keresitek a hibát."

Az a baj azzal, amit írsz, hogy 80%-ban igaz, amit mondasz, de a maradék 20-ban nagyon-nagyon tévedsz. Van, ami régebben nem volt kiélezett, az pedig a verseny. Az emberek többsége pedig nem versenyre születik, ez utóbbi meg stressz. A nagy tévedésed az, hogy az ember a sok lehetőségtől boldog, de ez nem igaz. A lehetőségek száma nem elégséges, csak valamennyire szükséges feltétele a boldog, kiegyensúlyozott életnek. A mostani 50+ korosztály az, aki a gyerekkel keveset foglalkozott (részben azért, mert szétdolgozta, másrészt azért, mert elkezdte gyermeki módon élvezni a sok lehetőséget, amit a megváltozott világ adott), majd cinikusan arcába vágja, hogy de ott a net, meg a telefon, mit picsog. Azért picsog, mert az élet ettől nem lesz boldogabb és lelkileg egyszerűbb, csak kényelmesebb. Te összetéveszted a kettőt.

Fodor Balázs 2016.09.27. 08:20:12

@Fodor Balázs: Vagy ugye amikor én voltam gyerek, nem volt telefon, meg net, de szülői felügyelet nélkül mehettünk le a játszótérre. Ma ezt te Budapesten nem nagyon mered megcsinálni. Vagy. Az átlagos, tűrhető helyen lévő lakások megszerzéséért nem gazdag külföldiekkel kellett versenyezni. Nézd meg az árakat. Nem kifejezetten magas fizetésből most egy fiatalnak esélytelen a saját lakást összeszedni nulláról.

2016.09.28. 03:36:04

@sírjatok: egy középkori paraszt nem látta soha a királyát, a földesurát meg alig-alig, ugyanis a földesurak se járták a vidéket, ahol a földjeik voltak. Jobbágyok egész életüket egy napi járóföldön belül élték le, lófaszt se láttak a világból.

Void Bunkoid 2016.09.29. 14:21:32

@odamondó: egy kicsit csúsztatásnak érzem az "te a kommunizmusban nőttél fel, milyen döntést kellett volna hoznod" szöveget 2016-ban.

Ne feledd, már a nyolcvanas évek elejével elkezdtek dívni az úgynevezett gmk-k (ezek a mai kft-k, bt-k még félillegális elődei voltak), meg a teljesen magánvállalkozók, ők a "maszek" névre hallgattak (a magánszektor szótagösszevonásából).

Tehát azok az utolsó "fix utas" emberek, akiknek tényleg nem nagyon volt még ráhatásuk az életpályájukra, életminőségükre - bizony már durván az ötvenes éveik közepét tapossák, és ők lesznek talán az utolsó még állami csecsen nyugdíjaskodó (igaz, rántott levesen meg krumpli krumplval menün élő) korosztály. Nem mellékesen pont emiatt ez a korosztály (és KURVA sokan vannak, mert ők a Ratkó-gyerekek uccsó kiadása) a Fidesz legstabilabb, legvéresszájúbb szavazóbázisa...

Void Bunkoid 2016.09.29. 14:28:28

@karandash: hehehe, amúgy tök viccesmókás lehetett az a kor.

Amúgy megjegyzem, minél nagyobb az izoláció, annál nagyobb a xenofóbia mértéke is - és itt a xenofóbia alatt nem konkrét hódító,népirtó gyűlöletet értek, hanem az ismeretlen miatti félelemből "védekezést", és mint a sünöknél, a legjobb védekezés a támadás.

A multikulti ezért működik minél diverzebb környezetben, pl egy metropoliszban sokkal jobban, mint elszigeteltebb helyeken. Az információs pre-forradalom (ez alatt a rádió és újságok széleskörű elterjedését értem) még a nagy, szabad és liberális USA területén is előfordult porosabb, eldugottabb helyeken, ha átutazóként beugrottál a helyi kocsmába, egy fél óra múlva rommá verve, rosszabb esetben egy golyóval a hasadban végezted - csak mert nem voltál odavalósi, és a helyiek "nem szeretik a bajkeverőket arrafelé".

odamondó 2016.09.29. 15:28:00

@Void Bunkoid: desw kommentjeiből azt vontam le ő bőven az 50+os korosztály. Én ezt a megállapítást legfőképpen neki céloztam. Amúgy a rendszerváltásnál is bármibe bele lehetett kezdeni. Ma ez egyáltalán nem igaz.minden területen giga cégek uralkodnak. Ha van egy jó startup azt meg felvásárolják.
süti beállítások módosítása